Informacje ogólne
Cel programu
Celem Programu Priorytetowego Czyste Powietrze jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania (część I Programu), beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania (część II Programu) oraz beneficjentów uprawnionych do najwyższego poziomu dofinansowania (część III Programu).
Formy dofinansowania
- dotacja (dotyczy części I, II i III Programu),
- dotacja z prefinansowaniem (dotyczy części II i III Programu – wymagane jest załączenie do wniosku o dofinansowanie podpisanej umowy z wykonawcą na realizację określonego zakresu przedsięwzięcia z opcją prefinansowania),
- dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego (dotyczy części I i II Programu).
Rozpoczęcie przedsięwzięcia
- nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.
Okres realizacji
- dla dotacji w ramach części I i części II Programu: do 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
- dla dotacji w ramach części III Programu: do 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
- dla dotacji z prefinansowaniem: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
- dla dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie w banku, który przystąpił do Programu
Warunkiem otrzymania dofinansowania do przedsięwzięcia z KOMPLEKSOWĄ TERMOMODERNIZACJĄ będzie przeprowadzenie audytu energetycznego. Dofinansowanie audytu energetycznego budynku do kwoty 1 200 zł, nie będzie wliczane do limitu maksymalnej wartości dofinansowania. Kompleksowa termomodernizacja w rozumieniu Programu to przedsięwzięcie, w wyniku realizacji którego nastąpi zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową (EU) budynku:
a) do wartości nie większej niż 80 kWh/(m²*rok)
lub
b) o minimum 40%
ZAŚWIADCZENIA O DOCHODACH
W celu uzyskania podwyższonego bezzwrotnego dofinansowania konieczne jest otrzymanie zaświadczenia o dochodach, wydawanego przez gminę. Żądanie takiego zaświadczenia osoby zainteresowane mogą złożyć osobiście lub poprzez wysyłkę tradycyjną.
Zaświadczenia wydawane są przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ryczywole.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego znaleźć można na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Urzędu Gminy w Ryczywole w zakładce dla mieszkańca – GOPS - dokumenty do pobrania - zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego dla osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z NFOŚiGW lub pobrać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej (biuro nr 7).
W załączeniu do artykułu wzór wniosku.
Informacje o zaświadczeniu można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ryczywole, tel. /67/ 28 37 635 lub 603 503 161.
Wnioski o wydanie zaświadczenia można złożyć osobiście (skrzynka podawcza przed Urzędem Gminy) lub wysłać pocztą.